Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|
Choose an application
Met deze cursus leer je zo te schrijven dat je teksten het gewenste effect hebben op de lezer. Stapsgewijs ontwikkel je vaardigheid in helder, kernachtig en levendig schrijven. Ook biedt het boek je praktische adviezen voor een handige schrijfaanpak, zodat je voortaan met meer plezier en gemak een schrijfklus afrondt. Het cursusboek bevat elf hoofdstukken, die alle dezelfde opbouw hebben: kleine stukjes theorie afgewisseld met voorbeelden en oefeningen. Door het uitgebreide oefenmateriaal kun je je de stof snel eigen maken. Schrijven met effect is bedoeld voor iedereen die geregeld zakelijke teksten schrijft. Dat zullen zowel mensen zijn die vanwege hun functie veel moeten schrijven, als hbo- en universitaire studenten. De cursus is ook geschikt voor zelfstudie.
teksten schrijven --- HO (hoger onderwijs) --- zakentaal --- schriftelijke communicatie --- Dutch language --- higher education --- schrijfstijl --- schrijfstrategieën --- Stilistics --- #SBIB:303H0 --- #SBIB:309H519 --- 003 --- 007 --- 65.012.4 --- Vaardigheden talenten communicatie communiceren schrijven --- 499.5 --- Rapporteren --- Schrijfvaardigheid --- Zakelijke communicatie --- schrijven --- Methoden in de sociale wetenschappen: algemeen --- Praktische handleidingen i.v.m. schrijven en spreken --- Schrijven --- Communicatie --- het maatschappelijk verkeer, schriftelijke communicatie --- Stilistiek --- Nederlands --- Schriftelijke communicatie --- Taalgebruik --- Tekstschrijven --- Taal --- Geschreven taal --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Therapie --- Kleuter --- Geschiedenis --- Spraaktechnologie
Choose an application
This textbook provides a comprehensive introduction for students and professionals who are studying English for business or workplace communication and covers both spoken and written English. Based on up-to-date research in business communication and incorporating an international range of real-world authentic texts, this book deals with the realities of communication in business today. Key features of this book include: use of English in social media that reflects recent trends in business communication; coverage of the concept of communicative competence; analysis of email communication; introduction to informal English and English for socialisation as well as goodwill messages, such as thank you or appreciation messages, which are a part of everyday interaction in the workplace; examination of persuasive messages and ways to understand such messages; an e-resources website that includes authentic examples of different workplace genres and a reference section covering relevant research studies and weblinks for readers to better understand the topics covered in each chapter. This book goes beyond the traditional coverage of business English to provide a broad and practical textbook for those studying English in a workplace setting. "This textbook provides a comprehensive introduction for students and professionals who are studying English for business or workplace communication and covers both spoken and written English. Based on up-to-date research in business communication and incorporating an international range of real-world authentic texts, this book deals with the realities of communication in business today."--Provided by publisher.
English language --- Business writing --- Business English --- Business economics --- Business writing. --- Engels. --- Schriftelijke communicatie. --- Business English. --- English language - Business English --- Business --- Authorship --- Business communication --- Germanic languages
Choose an application
Hoe stopt u kracht in uw wervende teksten ?Hoe zorgt u voor positieve aandacht ?Hoe motiveert u uw lezer om te doen wat u vraagt ?In Met woorden verleiden geeft Mark Van Bogaert u een hoogst persoonlijke inkijk in de interne keuken van de copywriter.Ontdek de direct bruikbare schrijftips in zijn typisch zwierige en humoristische stijl. Schrijftips die u extra aandacht en extra respons garanderen. De verrassende tests in het boek bewijzen dat de tips werken voor mailings, advertenties,onlineteksten. Maar de dialoogmethode versterkt ook andere soorten teksten: van persbericht over PowerPointpresentatie tot zelfs het verslag van uw vergadering of uw bedrijfsblad.Bron : http://www.lannoocampus.be
Copywriting --- Schrijven. --- Schriftelijke communicatie --- Nederlands. --- Nederlandse taal. --- schriftelijke communicatie --- persuasieve communicatie --- schrijfvaardigheid --- schrijven --- Dutch language --- copywriting --- Mass communications --- Rhetoric --- Handbooks, manuals, etc. --- Written communication --- Report writing --- zakelijk schrijven --- mailen --- presentaties --- Presentaties --- Schrijven --- Presentaties - Presenteren --- Brieven schrijven --- 82.08 --- #KVHA:Taalkunde; Nederlands --- #KVHA:Schrijfvaardigheid; Nederlands --- #KVHA:Presentaties --- #KVHA:Mailings --- 658.8 --- marketing, verkoop, distributie --- PXL-Media & Tourism 2015 --- schriftelijke vaardigheden --- Direct marketing --- Direct mail --- Communicatieve vaardigheden --- Geschreven taal --- Tekstschrijven --- Tekstsoorten --- Beïnvloeding --- Reclamebeïnvloeding --- Cursus bachelor in het Bedrijfsmanagement --- Communicatiekanaal (indeling communicatie) : Schriftelijke communicatie --- Canal de communication (répartition de la communication) : Communication écrite --- Tekstsoort --- Bachelor in het bedrijfsmanagement
Choose an application
Hoe stopt u de kracht van een persoonlijke dialoog in uw wervende teksten? Hoe zorgt u voor positieve aandacht? Hoe motiveert u uw lezer om te doen wat u vraagt? In deze openhartige handleiding krijgt u schrijftips die goed zijn voor extra aandacht en extra respons. Responscijfers in split run tests bewijzen dat de tips werken voor uw brieven en e-mails, voor wervende enveloppen en antwoorddocumenten, voor sterke advertenties. Maar de dialoogmethode versterkt ook andere tekstsoorten: van uw persbericht over uw PowerPointpresentatie tot zelfs uw vergaderverslag. Responscopywriter Mark Van Bogaert laat u strikt persoonlijk meekijken in zijn testresultaten. En tussendoor ook naar de 'mailigheid' die hij in zijn eigen brievenbus en mailbox vond. Zelf kijkt hij hardop naar die cases. Ze zijn gebaseerd op zijn vaak satirische besprekingen in verschillende communicatievakbladen.
Handelscorrespondentie --- Schrijven. --- Schriftelijke communicatie --- Nederlands. --- Nederlandse taal. --- Applied marketing --- presenteren --- commercials [oral or performed works] --- direct mail --- schriftelijke communicatie --- Dutch language --- zakentaal --- reclame --- idiomen --- Mass communications --- Stilistics --- Vaardigheden talenten communicatie communiceren --- 803.93 -06 --- 659.2 --- C4 --- handleiding --- taalgebruik --- 695 Communicatie --- Communication écrite Schriftelijke communicatie --- #KVHB:Marketing --- #KVHB:Schrijfvaardigheid --- #KVHB:Reclame --- 499.5 --- 808.1 --- 844.5 --- Schrijfadviezen --- advertenties --- communicatie --- e-marketing --- mailing --- marketing --- schrijven --- E110043.jpg --- Verkopen per post --- 659.2 Information work. Advisory and consultancy services --- Information work. Advisory and consultancy services --- 803.93 -06 Nederlands: taalzuiverheid; taalbeheersing --- Nederlands: taalzuiverheid; taalbeheersing --- Media en communicatie --- schriftelijke communicatie, notuleren --- Auteurschap. Literaire activiteit en techniek --- Correspondentie --- departement Algemeen 10 --- presentaties --- e-mail --- Media 316.774 --- Zakelijke communicatie --- Nederlands --- Schrijven --- Marketing --- Financiewezen --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Tekst --- zakelijke communicatie --- communication [function] --- creatief schrijven
Choose an application
Veel commerciële schrijvers kunnen heel goed een nette brief of andere zakelijke tekst schrijven. Maar wanneer ze hun (interne) klanten moeten overtuigen en in actie laten komen, verstijven hun vingers op het toetsenbord! 'Ik ben niet creatief genoeg' is vaak het excuus.Maar het schrijven van een e-zine, advertentie of persbericht hoeft niet moeilijker te zijn dan het bedenken van een andere zakelijke tekst. Een beetje creativiteit is al genoeg. En creatief zijn kun je leren, let maar eens op. Wat is het verschil tussen 'Wij leveren onze tuinartikelen uit voorraad, inclusief montagevoorschrift' en: 'U kunt vandaag nog genieten van uw nieuwe tuintafel. Met het eenvoudige montagevoorschrift zet u hem zo in elkaar'. Voel je het verschil? Met korte en beeldende zinnen wek je je tekst tot leven. Naast duidelijke voorbeelden als deze, maken een stappenplan voor het schrijfproces, formuleertips en veel praktische aanwijzingen Commercieel en creatief schrijven een echt hoe-doe-ik-hetboek. Uiteraard ondersteund met theorie over bijvoorbeeld creatieve technieken. Kortom, het is het ideale creatieve schrijfboek, niet alleen voor tekstschrijvers, maar ook voor opdrachtgevers of redacteuren van wervende teksten!Bron : http://www.boekenbank.be
e-mail --- handelscorrespondentie --- Office management --- schriftelijke communicatie --- Dutch language --- zakentaal --- Mass communications --- 499.5 --- Schrijven --- creatief schrijven --- commercieel schrijven --- 658 --- Vaardigheden talenten communicatie communiceren schrijven --- 658 Business management, administration. Commercial organization --- Business management, administration. Commercial organization --- Copywriting --- Marketingcommunicatie --- Nederlands --- Schrijfstijl --- Communicatieve vaardigheden --- Tekstschrijven --- Geschreven taal --- 658 Zaakvoering, administrat --- Zaakvoering, administrat --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
La langue est l’outil numéro un des juristes. Ce lexique fournit une réponse claire et rapide aux difficultés lexicales et grammaticales propres au monde juridique.
Law --- French language --- Communicatiekanaal (indeling communicatie) : Schriftelijke communicatie --- Canal de communication (répartition de la communication) : Communication écrite --- E-books --- STRADALEX --- BPB1902 --- Langage --- Droit --- kalba --- teanga --- limbaj --- lenguaje --- език --- język --- kieli --- linguaggio --- keel --- linguagem --- јазик --- taal --- lingwa --- gjuhë --- jezik --- γλώσσα --- nyelv --- jazyk --- språk --- valoda --- sprog --- language --- Sprache --- језик --- lingua --- Recht --- Rédaction juridique --- Français (langue) --- Usage --- Terminologie. --- Langage juridique --- Dictionaries [French ] --- French. --- langage
Choose an application
In deze vijfde herziene en bijgewerkte druk wordt aandacht besteed aan twee voorname onderdelen van de wetgevingsstudie:wetgevingstechnische aanwijzingen: vormelijke aspecten van wetgevingeen aantal richtinggevende beginselen voor een behoorlijke regelgeving op federaal, Vlaams en lokaal niveau.
Legal theory and methods. Philosophy of law --- Belgium --- administratie --- wetgeving --- 340.13 <493> --- 101 Wetgevingstheorie --- Publicité Adverteren --- Communautés européennes Europese Gemeenschap --- Méthodes Methoden --- Lois Wetten --- Droit administratif Administratief recht --- Conseil d'Etat Raad van State --- Réglementation Reglementering --- Langues Talen --- Communication écrite Schriftelijke communicatie --- taalkunde --- belgie --- AA / International- internationaal --- 340.0 --- V6 - Droit administratif - Administratief recht --- 340.13 <493> Positief recht. Wet. Interpretaie van de wet--(algemene theorie)z.o.{342.52}--België --- Positief recht. Wet. Interpretaie van de wet--(algemene theorie)z.o.{342.52}--België --- legislation --- linguistique --- administration --- belgique --- Recht: algemene werken en handboeken. --- Legistiek. --- Wetgevingstechniek. --- Bill drafting --- Projets de loi --- Rédaction --- Recht: algemene werken en handboeken --- Publicité Adverteren --- Communautés européennes Europese Gemeenschap --- Méthodes Methoden --- Réglementation Reglementering --- Communication écrite Schriftelijke communicatie --- Positief recht. Wet. Interpretaie van de wet--(algemene theorie)z.o.{342.52}--België
Choose an application
Hoe kijkt uw lezer?Hoe leest uw kijker?En hoe trekt u uw lezer met weinig tijd toch uw tekst in?In dit boek vindt u de basisregels om een tekst professioneler en lezersvriendelijker vorm te geven, ook met een eenvoudig tekstverwerkingsprogramma als Word.U ziet eerst hoe kranten het de lezer zo gemakkelijk mogelijk maken. En dan hoe u de KRANT-methode (Koppen, Reliëf, Accenten, Navigatiestructuur en Tekstblokjes) toepast op uw eigen teksten: van memo tot cv, van e-mail tot vergaderverslag, van webtekst tot persbericht.Scanbaar schrijven leert u te kiezen voor een geschikt lettertype, voor goede illustraties, voor blikvangers die blijven hangen. En uiteindelijk voor het comfort van uw lezer.- Een vernieuwende visie op schrijven- Met voorbeelden van eyetracking waar u van opkijkt- Met handige tips en checklists voor uw eigen teksten
Schrijftechnieken. --- schrijfvaardigheid --- Stilistics --- teksten schrijven --- Mass communications --- Schrijftechnieken --- Schrijven --- Written communication --- Attention --- #KVHA:Taalkunde; Nederlands --- #KVHA:Schrijfvaardigheid; Nederlands --- Vaardigheden talenten zelfontwikkeling zelfontplooiing communicatie --- Communication écrite Schriftelijke communicatie --- Ecriture Schrift --- 305.8 --- schriftelijke communicatie --- schrijven --- formuleren --- notuleren --- rapporten --- Communicatie 656:621.39 --- Schrijfvaardigheden --- communicatie --- Massacommunicatie --- Stilistiek --- BPB1904 --- Communication --- Communicatie --- PXL-Media & Tourism 2016 --- communicatiemanagement --- schriftelijke vaardigheden --- marketingcommunicatie --- rapporteren --- Schriftelijke communicatie --- 001.818 --- Nederlands --- política da comunicação --- Kommunikationspolitik --- ryšių politika --- kommunikációs politika --- viestintäpolitiikka --- komunikācijas politika --- politika tal-komunikazzjoni --- πολιτική της επικοινωνίας --- komunikační politika --- política de comunicación --- communications policy --- komunikačná politika --- politica della comunicazione --- komunikacijska politika --- politika e komunikacionit --- комуникациска политика --- communicatiebeleid --- kommunikationspolitik --- politica comunicațiilor --- kommunikatsioonipoliitika --- комуникационна политика --- политика комуникација --- polityka w zakresie komunikowania --- rozvoj komunikace --- kommunikációs rendszerek fejlesztése --- ανάπτυξη των επικοινωνιών --- communications --- dezvoltarea comunicațiilor --- comunicação --- meediapoliitika --- komunikāciju attīstība --- viestiliikenteen kehittäminen --- komunikácie --- desenvolvimento das comunicações --- Entwicklung der Kommunikationssysteme --- Medienpolitik --- desarrollo de las comunicaciones --- komunikācijas --- komunikacion --- rozvoj komunikácií --- comunicazione --- comunicación --- komunikacije --- viestintä --- médiapolitika --- kommunikation --- sviluppo delle comunicazioni --- kommunikationsudvikling --- zhvillim i komunikacionit --- développement des communications --- development of communications --- kommunikationsutveckling --- ryšio priemonės --- ontwikkeling van de communicaties --- ryšio priemonių tobulinimas --- kommunikatsioonisüsteemi arendamine --- επικοινωνία --- sakari --- razvoj komunikacija --- комуникациска стратегија --- communication --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- beartas cumarsáide --- 450.8 --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- Vormgeving --- Tekstopmaak
Choose an application
taalgebruik --- spelling --- grammatica --- C3 --- Kunst en cultuur --- 801.5 --- C6 --- taal --- Communication (langue néerlandaise) Communicatie (Nederlandse taal) --- Communication écrite Schriftelijke communicatie --- Grammaire (néerlandais) Spraakkunst (Nederlands) --- Orthographe (néerlandais) Spelling (Nederlands) --- #KVHB:Schrijfvaardigheid --- #KVHB:Spellen --- Nederlands --- 8 --- NL / Netherlands - Nederland - Pays Bas --- 842 --- Spelling --- *842 --- nederlandse spelling (ler) --- taalkunde --- Filologie. Letterkunde. --- Philologie. Littérature. --- Philology. Literature. --- 8 Filologie. Letterkunde. --- 8 Philologie. Littérature. --- 8 Philology. Literature. --- 801.5 Grammatica --- Grammatica --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Spelling * --- linguistique --- Grammar --- Dutch language --- Didactics of Dutch --- Orthography --- linguïstiek --- Nederlandse taal --- Algemene taalbeheersing. --- Nederlandse spelling --- Filologie. Letterkunde
Choose an application
The book comprises five parts: first, fundamentals, then the written documents, oral presentations, and graphical displays, and finally the application of these ideas to more specific types of document.
316.77 --- Vaardigheden talenten zelfontwikkeling zelfontplooiing communicatie --- 316.77 Communicatiesociologie --- Communicatiesociologie --- Technique de communication --- Moyen de communication de masse --- communication en groupe --- Group communication --- Diffusion de l'information --- diffusion of information --- Communicatie binnen het bedrijf. Bedrijfskrant. --- Computer industry: markets; standards; statistics; suppliers --- 681.3*K1 Computer industry: markets; standards; statistics; suppliers --- Communication --- Guides, manuels, etc. --- AA / International- internationaal --- 15 --- 658.315 --- 681.3*K1 --- 316.772.43 --- 316.776 --- 005.57 --- presentaties --- schriftelijke communicatie --- spreken in het openbaar --- 316.776 Communicatieprocessen --- Communicatieprocessen --- 316.772.43 Communicatie en organisatie. Bedrijfscommunicatie--(communicatiesociologie) --- Communicatie en organisatie. Bedrijfscommunicatie--(communicatiesociologie) --- Psychologie. --- Communicatie --- mondelinge communicatie --- visuele communicatie --- presentatietechnieken --- Mass communications --- communication technology --- Mass media --- information technology --- extension activities --- Communication. --- Psychologie --- Communicatie binnen het bedrijf. Bedrijfskrant --- Science --- Communication and technology --- Communication verbale --- Oral communication --- Visual communication --- Written communication
Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|